Sunday, November 2, 2008

LAWATAN KE UPSI

Saudara Akmal (bawah, paling kiri) yang mendapat undi tertinggi calon umum
bergambar bersama-sama depan Bangunan Suluh Budiman

Semalam (1 November 2008) saya dan rakan-rakan berkesempatan melawat kampus Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI). Saya, Faisal, Norazali, Hilman dan Shahir bertolak ke Tanjung Malim lebih kurang pukul 10.30 pagi. Agenda lawatan ini untuk membincangkan beberapa perkara selepas kemenangan 8 orang calon Pro-Mahasiswa di UPSI.

Perbincangan mengambil masa lebih kurang dua jam itu itu dihadiri kesemua calon Pro-Mahasiswa yang menang dalam Pilihan Raya Kampus (PRK) UPSI dan beberapa rakan-rakan pimpinan di UPSI.

Di peringkat Pro-Mahasiswa UPSI, Saudara Akmal yang memenangi undian tertinggi bagi calon umum menyatakan rasa terharu diatas kehadiran kami. Beliau yang dinafikan kerusi Majlis Tertinggi walaupun mendapat undi tertinggi akan meneruskan tekanan dan perjuangan untuk memastikan kemenangan calon Pro-Mahasiswa tidak diperkecilkan.

Saudara Norazali selaku pengerusi Pro-Mahasiswa Nasional menyampaikan hasrat di peringkat Pro-Mahasiswa Nasional untuk melihat MPP Pro-Mahasiswa UPSI terus bergerak maju dalam menjayakan agenda membela mahasiswa.

Sebelum pulang, rakan-rakan UPSI sempat meluangkan masa untuk membawa kami meliahat suasana dalam kampus UPSI dan bergambar di depan bangunan bersejarah UPSI, Bangunan Suluh Budiman.

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright 2009 Dari Minda Anak Muda. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan