Friday, June 5, 2009

PERKONGSIAN: PERJUMPAAN BERSAMA PENTADBIRAN UM

Di meja makan bersama Toh Puan, En. Puniamurthy dan Sulaiman kolej 9
Berbincang dengan Toh Puan dan TNC HEPA

Assalamualaikum..
dan Salam sejahtera kepada rakan-rakan dan teman-teman


Pertama sekali, mohon maaf kepada semua rakan-rakan atas kelewatan menyiarkan maklumat mengenai perjumpaan ini.

Berjumpa Pro-Canselor Universiti Malaya (UM)


Pada 5hb Mei yang lalu, bertempat di Rumah Universiti (RU) Universiti Malaya satu perjumpaan khas ahli Majlis Perwakilan Mahasiswa Universiti Malaya (MPMUM) bersama Pro-Canselor UM, Toh Puan Datuk Hajjah Dr. Aishah Ong.

Turut serta dalam perjumpaan ini Timbalan Naib Canselor Hal Ehwal Pelajar & Alumni ( TNC HEPA) UM, Prof. Madya Dato' Dr. Azrae Hj Idris (Pak Rae), penasihat MPMUM, En. Puniamurthy dan pimpinan-pimpinan kolej kediaman. Perjumpaan ini diadakan ketika semua mahasiswa sedang 'bertempur' dengan minggu peperiksaan.

Beberapa perkara telah dibangkitkan untuk makluman dan tindakan di peringkat pentadbiran UM. Antara isu-isu yang dimaklumkan adalah isu kebajikan pelajar asing di UM, akademik dan kebajikan mahasiswa.

Berjumpa Naib Canselor UM

Suasana ketika perbincangan

Perjumpaan bersama ayahanda Naib Canselor, Prof. Dato' Dr. Ghouth Jasmon diadakan pada 9hb April di bilik Court, Canseleri bertujuan untuk membincangkan beberapa perkara berkaitan MPMUM, kebajikan mahasiswa, hal ehwal kampus dan sebagainya.

TNC HEPA UM, Pak Rae turut serta dalam perjumpaan ini yang bermula pukul 8.30 malam itu. Ayahanda NC turut sama membincangkan isu krisis ekonomi dan kesan terhadap mahasiswa serta pasaran kerja.

Isu keselamatan juga dibangkitkan, ayahanda telah memaklumkan pengurusan telah membincangkan perkara itu dan meluluskan peruntukan untuk isu itu.

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright 2009 Dari Minda Anak Muda. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan