Friday, June 5, 2009

KONVENSYEN KEBANGSAAN MPP IPTA 2009 (1)

YDP-YDP MPP bergambar bersama Menteri Pengajian Tinggi.
Saya (barisan depan, ke-6 dari kanan)

suasana semasa konvensyen
Ketika majlis berlangsung

Salam perjuangan dan salam perpaduan kepada teman-teman...

Ruangan kali ini sekadar perkongsian bermanfaat dengan rakan-rakan dan mahasiswa UM khususnya. Konvensyen Kebangsaan Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) IPTA 2009 telah diadakan pada 15 Mei hingga 19 Mei yang lalu. Konvensyen kali ini diadakan di Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM) Batu Pahat, Johor.

Peserta ini melibatkan MPP 20 buah IPTA dan beberapa buah IPTS di Malaysia. Bertemakan " Mahasiswa Teras Pembangunan Modal Insan Cemerlang", konvensyen kali ini diharapkan mampu memberikan manfaat kepaada MPP dan juga kepada kebajikan mahasiswa semua universiti Malaysia. Ianya dianjurkan oleh Majlis Kepimpinan Latihan Universiti-universiti Malaysia (MAKLUM), Kementerian Pengajian Tinggi (KPT) danUTHM.

Antara aktiviti-aktiviti yang disusun sepanjang konvensyen ini, Majlis Perasmian oleh Menteri Pengajian Tinggi, YB Dato' Seri Mohamed Khaled Nordin, slot bersama Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, YB Dato' Saifuddin Abdullah, pembentan kertas kerja oleh MPP yang terpilih, khidmat masyarakat serta banyak lagi.

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright 2009 Dari Minda Anak Muda. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan