Thursday, May 28, 2009

SEKADAR BERKONGSI...

Salam kepada semua sahabat-sahabat/rakan-rakan/teman-teman...

MU kalah 0-1 dengan Barcelona

Kekalahan Manchester United (MU) kepada Barcelona 0-1 awal pagi tadi sungguh mengecewakan saya. Dengan kekalahan itu, sekali gus Piala Juara-juara Eropah di bawa ke Nou Camp kali ini. Meneliti kepada perlawanan, memang patut MU menerima kekalahan tersebut. Pertama aksi pertahanan terlalu longgar, mungkin kerana gandingan Linel Messi, Samuel Eto'o dan Thierry Henry terlalu kemas dan laju..

Kehebatan Cristiano Ronaldo seolah-olah tenggelam dengan aksi lincah dan pantas Messi. Dua gol jaringan Eto'o dan Messi minit ke-10 dan 70 meranapkan impian Alex Ferguson untuk merangkul piala tersebut dua tahun berturut-turut. Tahniah kepada Barcelona!

Baca buku

InsyaAllah dalam ruangan akan datang saya akan berkongsi dengan rakan-rakan mengenai buku yang saya baca..Sekarang tengah baca buku mengenai Barack Obama, 'Keberanian Menggapai Harapan' terjemahan Institut Terjemahan Negara Malaysia (ITNM) atau tajuk asalnya ' The Audacityof Hope'. Buku-buku lain yang sudah selesai, antaranya, 'Seteguh Tekad' tulisan Prof. Dr. Sidek Baba, novel 'Salju Sakinah' karya Zaid Akhtar, 2 buah buku terbaru Ust Hasrizal Md Jamil...Dan yang istimewa buku bertajuk 'Politik Baru' tulisan YB Dato' Saifuddin Abdullah.


Terkaya di Malaysia

Hari ini saya sempat meneliti maklumat terbaru mengenai orang terkaya di Malaysia. Robert Kuok melalui Kumpulan Kuok dengan nilai bersih AS$9 bilion berdasar sumber majalah Forbes Asia Malaysia 2009. Dari sepuluh orang yang terkaya di Malaysia, hanya seorang sahaja berketurunan Melayu menghuni kedudukan tersebut iaitu Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary...


Untuk berbicara tentang politik, semua sedia maklum krisis Perak tak selesai-selesai, Pilihan Raya Kecil (PRK) Penanti di Pulau Pinang, Manek Urai di Kelantan. Isu calon bebas dakwa di beri tawaran jawatan, Dato' Seri Anwar Ibrahim saman Dato' Anifah Aman dan lain-lain.

Wassalam...

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright 2009 Dari Minda Anak Muda. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan