Sunday, June 21, 2009

KEHILANGAN SHEIKH DR. FATHI YAKAN AMAT DIRASAI...


Assalamualaikum...

Rasanya masih belum terlambat untuk saya mengucapkan takziah diatas pemergian Sheikh Dr. Fathi Yakan ke rahmatullah. Beliau telah kembali menghadap Ilahi pada subuh 13 Jun (Sabtu) yang lalu. Sudah tentu kehilangan beliau amat dirasai oleh umat Islam terutama ahli gerakan Islam seluruh dunia. Beliau meninggalkan kita semua dengan hasil-hasil tulisan ilmiah yang cukup banyak antaranya Maza ya'ni intima'i lil Islam, kaifa nad'u ilal Islam dan banyak lagi.

Pada umur 75 tahun beliau telah meninggalkan kita dan mewariskan perjuangan menyebar risalah Islam. Pemergian beliau mengingatkan saya bagaimana langkah-langkah terakhir As-syahid Syed Qutb ke tali gantung, Imam Hasan al-Banna syahid ditembak, kegigihan Zainab al-Ghazali meneruskan sisa hidup dan meninggal dunia pada tahun 2005 setelah menderita akibat seksaan penguasa, kematian Dr. Zulkifli Mohammad kerana kemalangan di Pahang, pemergian almarhum Ust Fadzil Mohd Noor pada tahun 2002 dan ramai lagi.

Moga Allah menempatkan Sheikh Dr. Fathi Yakan ditempat para solihin, syuhada' dan orang-orang yang beriman. Al-fatihah buat Sheikh Dr. Fathi Yakan...

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright 2009 Dari Minda Anak Muda. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan