Monday, November 3, 2008

OBAMA & MCCAIN: SIAPA AKAN MENANG?



Menjelang Pilihan Raya Presiden Amerika Syarikat esok (4 November 2008), kehangatannya semakin terasa. Calon dari Parti Demokrat, Barack Obama dan calon dari Parti Republikan, John Mccain juga tidak kurang bimbangnya. Sekiranya di ukur kepada pungutan pendapat terkini, beberapa perubahan juga berlaku.

Sebelum ini, ada yang menunjukkan peningkatan menyokong Obama dan ada juga yang meningkat menyebelahi Mccain. Sebagai contoh di negeri Pennsylvania, Nevada, Arizona, Georgia dan lain-lain. Sekiranya, survey ini dijadikan bukti, sudah tentu Obama berpeluang cerah untuk memenangi pemilihan presiden pada kali ini.

Gandingan Obama dan Joe Biden sudah rancak dengan slogan 'CHANGE, WE NEED'. Manakala, Mccain dan Sarah Palin tidak menampakkan satu perkara yang menarik yang boleh diberi kepada pengundi. Debat mereka sebelum ini pun, dari siri pertama hingga siri terakhir, ramai yang menyatakan hujah Obama paling menonjol dan menarik.

Walaupun pilihan raya ini untuk rakyat Amerika Syarikat. Bagi anda selaku yang mengikuti perkembangan pilihan raya ini, siapakah yang bakal menduduki 'White House'?

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright 2009 Dari Minda Anak Muda. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan