Sunday, November 2, 2008

KULIAH ILMU PMIUM SIRI 5

Pimpinan PMIUM bergambar bersama ahli panel
Ahli panel dan moderator tengah control macho.hehe
pimpinan PMIUM yang hadir malam itu. dari kiri: Norazali, Muhaimin, Saya dan Hasbie
Mahasiswi yang hadir

Kuliah Ilmu (KI) 2008 Persatuan Mahasiswa Islam Universiti Malaya (PMIUM) siri terakhir semester ini telah diadakan pada 21 Oktober 2008 pukul 8.15 malam bertempat di Auditorium Fakulti Pendidikan. Forum yang bertajuk "Islam..itu Islam" itu merupakan siri-siri KI PMIUM semester ini. Panel forum pada malam tersebut adalah Dato' Dr. Hasan Din al-Hafiz, bekas penasihat Yang Di-Pertuan Agong dan Saudara Hisommudin Bakar, bekas pimpinan PMIUM yang juga bekas Presiden Majlis Perwakilan Mahasiswa Universiti Malaya (MPMUM).

Gandingan panel pada malam itu sangat sesuai kerana mewakili golongan berpengalaman dan golongan muda atau sisi mahasiswa. Kehadiran mahasiswa pada malam itu juga tidak mengecewakan dan dihidupkan dengan sesi soal jawab. Banyak sejarah gerakan mahasiswa telah didedahkan oleh Saudara Hisommudin supaya mahasiswa kembali bangkit.

Sebelum ini, siri KI pertama yang bertajuk " Dreams Are Possible" telah disampaikan oleh Saudara Amin Idris. Siri kedua, yang bertajuk "Hidup Untuk Mencintai & Dicintai" oleh Dr. Habib Mat Som. KI siri yang ketiga bertema kemerdekaan bertajuk " The Unsung Heroes" berkonsepkan forum. Panel forum tersebut Prof Emeritus Tan Sri Khoo Kay Kim dan Dr. Wan Abdul Latif Wan Abdul Rahman. Manakala siri keempat telah disampaikan oleh Ust Hasrizal Md Jamil (Saifulislam.com) bertajuk "Antara 2 Cinta".

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright 2009 Dari Minda Anak Muda. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan