Sunday, October 26, 2008

KARNIVAL KERJAYA KEBANGSAAN 2008

Ucapan NC UKM
Gimik Perasmian
Penyerahan Sumbangan Tajaan

17 Oktober yang lalu saya, Hilman (MPMUM) dan Khairiyah (MPMUM) berpeluang menghadiri majlis perasmian Karnival Kerjaya Kebangsaan 2008 di Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) Bangi. Majlis tersebut telah dirasmikan oleh Menteri Pengajian Tinggi Dato' Seri Mohd Khalid Nordin. Perasmian tersebut bermula pukul 3 petang itu diadakan di sebelah Dewan Canselor Tun Abdul Razak (DECTAR).

Naib Canselor UKM, Prof. Dato' Dr. Sharifah Hapsah Syed Hasan Shahabudin memulakan ucapan dengan menyebut beberapa agenda penting di peringkat UKM, antaranya Zon Bahasa Inggeris di kolej kediaman dan peningkatan ranking UKM. Dato' Seri Mohd Khalid dalam ucapannya menyebut mengenai penganjuran karnival ini yang sebelum ini diadakan di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM). Beliau berhasrat mahu menjadikan karnival ini sebagai acara tahunan dan termasuk dalam kalendar Kementerian Pengajian Tinggi (KPT).

Selepas selesai majlis perasmian, acara penyerahan tajaan oleh syarikat-syarikat korporat yang terlibat. Penaja terbesar iaitu Penaja Emas sebanyak RM50 ribu daripada Sime Derby. Penaja Perak Shell dan CIMB Group. Manakala HUAWEI dan MASTERSKILL sebagai Penaja Gangsa.

1 comments:

Hilman Nordin said...

salam. terima kasih atas segala sumbangan pada hari tersebut! =)

Post a Comment

 
Copyright 2009 Dari Minda Anak Muda. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan