Tuesday, April 1, 2008

JADIKAN KISAH SUFIAH SEBAGAI PENGAJARAN

Semalam kita dikejutkan dengan pendedahan oleh akhbar tempatan mengenai kehidupan Sufiah Yusuf (gambar) sekarang. Kalau dahulu kita cukup berbangga melihat kehebatannya yang di kenali sebagai kanak-kanak genius matematik dan mendapat tempat di Universiti Oxford seawal usia 13 tahun. Dia yang cukup dikenali suatu ketika dahulu di Malaysia kerana kerana kepintaranya disebabkan ibunya, Halimahton iaitu wanita kelahiran negeri Johor yang berkahwin dengan rakyat Pakistan, Farooq.
Dalam laporan online News of The World keluaran 30 Mac 2008 mendedahkan mengenai kehidupannya sekarang yang memperoleh pendapatan melalui hasil pelacurannya. Pendedahan yang dilakukan ini selepas seorang wartawan News of The World menyamar sebagai pelanggan. Difahamkan dia menawarkan perkhidmatan seks melalui internet dengan kadar £130 (RM828.99) kepada pelanggannya di sekitar Salford, Manchester. Sebelum ini dia pernah lari dari rumah disebabkan tekanan hidup dengan cara penjagaan oleh bapanya, Farooq yang terlalu ketat dan mengongkong. Selain itu, dia juga pernah berkahwin pada tahun 2004 pada usia 19 tahun dengan seorang peguan muda, Jonathan Marshall berusia 24 tahun dan akhirnya bercerai.

Kita doakan moga Sufiah dapat kembali kepada ajaran Islam yang sebenar dan dapat menjalani kehidupan dengan sebaiknya. Semoga dengan apa yang berlaku kepada Sufiah menjadi pengajaran kepada kita semua supaya perkara ini tidak berlaku kepada seorang lagi kanak-kanak genius matematik di Malaysia sekarang iaitu Adi Putra.

Oleh: MOHD RIDZUANMOHAMMAD

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright 2009 Dari Minda Anak Muda. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan