Monday, March 2, 2009

MPMUM KE KPS HARI INI

Hari ini MPMUM akan meneruskan roadshow kami ke Kompleks Perdanasiswa untuk bertemu dengan wakil-wakil persatuan. Kalau sebelum ini ada suara-suara mengatakan bahawa HEP bersikap berat sebelah kepada persatuan-persatuan tertentu, kami berisan MPMUM akan berusaha tidak mensia-siakan kepercayaan yang telah anda berikan kepada kami.

Jesteru sebagai langkah pertama kami mengorak langkah dalam usaha memastikan seluruh warga mahasiswa Universiti Malaya mendapat hak yang sepatutnya, kami pada malam ini akan bersua muka dengan wakil-wakil persatuan dengan harapan akan mendapat sambuatan yang mengalakkan.

Seperti mana sebelum ini, roadshow kami ke kolej-kolej kediaman pasti akan dihujani dengan pelbagai persoalan yang pada saya sudah sampai masanya mahasiswa meluahkan apa yang terbuku selama bertahun-tahun. Sememangnya, mungkin sejak bertahun ini kebajikan kita kurang dipeduli. Tetapi dengan kepercayaan yang anda semua berikan, insyaAllah kami akan berusaha merealisasikan apa yang sepatutnya anda perolehi.

Baru-baru ini saya menerima surat panggilan mesyuarat Majlis Penggubalan Perlembagaan Universiti Awam (MPPUA). Akan tetapi apa yang saya kesalkan adalah surat tersebut sampai ke tangan saya lewat iaitu pada 27 Februari yang lalu jam 10.00 pagi. Sedangkan mesyuarat tersebut bermula jam 9.00 pagi lagi. Jika dilihat pada tarikh TNC menerima surat tersebut adalah pada 25 februari lagi. Ini bermakna surat tersebut telah sampai ke meja TNC 3 hari lebih awal daripada tarikh mesyuarat.

Kecuaian tersebut sebenarnya tidak sepatutnya berlaku. Surat tersebut sangat penting dan mesyuarat tersebut juga penting. Walaubagaimanapun saya berharap kejadian tersebut tidak akan berulang lagi.

Untuk akhirnya saya tetap mengharapkan sokongan dan dokongan anda semua dalam merealisasikan harapan dan perubahan baru di Universiti Malaya yang kita cintai ini.

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright 2009 Dari Minda Anak Muda. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan