Sunday, July 19, 2009

MENGHADIRI MAJLIS PERASMIAN PUSMAL & PROJEK IKAN DALAM SANGKAR

Pada 14 Julai yang lalu saya sempat menghadiri Majlis Perasmian Pusat Pembangunan Usahawan Siswazah Malaysia (PUSMAL) Universiti Malaya (UM) dan pelancaran projek ternakan ikan sangkar di Auditorium Kompleks Perdana Siswa (KPS).

Majlis bermula pukul 9.30 pagi, nyayian lagu Negaraku dan persembahan tarian kuda kempang. Selepas taklimat oleh En. Ab Azid Che Ibrahim, pengarah eksekutif PUSMAL dan juga ucapan Naib Canselor UM, Profesor Datuk Dr. Ghauth Jasmon.

Selepas itu, terus kepada ucapan Menteri Pengajian Tinggi, YB Dato' Seri Mohamed Khaled Nordin dan gimik perasmian, melepaskan belon dan menampakkan akuarium ikan di pentas. Kemudian nyayian lagu UM mengakhiri majlis perasmian di Auditorium KPS.

Disusuli sidang media bersama menteri di bilik DP2. Soalan-soalan banyak menyentuh mengenai projek-projek ikan dalam sangkar dan keterlibatan mahasiswa dan siswazah. Diselitkan juga dengan soalan mengenai tangkapan mahasiswa yang terlibat kes conteng dinding dan tangkapan pelajar Universiti Sains Malaysia (USM) dalam kawasan UM.

Majlis makan tengahari melengkap majlis perasmian pada hari tersebut. Dato' Seri Khaled tidak dapat terlibat sama kerana tergesa-gesa ke majlis mesyuarat untuk PTPTN.

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright 2009 Dari Minda Anak Muda. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan