Monday, January 5, 2009

KONGRES PRO-MAHASISWA NASIONAL BERJAYA!

Shah Alam, 3 Jan - Kongres Pro Mahasiswa Nasional petang tadi telah berjaya menghimpunkan lebih 200 aktivis-aktivis mahasiswa dari pelbagai kampus.

Kongres tersebut yang diadakan di kawasan perindustrian Glenmarie, Shah Alam telah menjadi medan aktivis mahasiswa berjumpa dan berkongsi idea serta menyatakan pandangan dalam memperjuangkan suara mahasiswa di peringkat kampus dan nasional.

dsc_0303.JPGKongres tersebut bermula pada sesi pagi dengan ucapan dari bekas aktivis mahasiswa, saudara Ramadhan Fitri Illias.

Manakala pada sebelah petang, diisi dengan forum yang menampilkan ahli panelnya iaitu Saudara Mohd Nazree Mohd Yunus, Pengerusi Jaringan Pemikir Anak Muda (INSKA) merangkap Timbalan Pengerusi GERAK Malaysia, saudara Mior Isfandy bin Mior Azizan, bekas aktivis mahasiswa dan saudara S. Arutchelvan, Setiausaha Agung Parti Sosialis Malaysia (PSM).

Forum dipengerusikan oleh saudara Faridzul Nasaruddin, jurucakap Gabungan Mahasiswa Mansuhkan AUKU (GMMA).

Pengerusi Pro Mahasiswa Nasional, saudara Norazali Zainuddin ketika ditemuramah menyatakan rasa puas hati beliau dengan semangat dan komitmen yang ditunjukkan oleh seluruh aktivis yang hadir dalam program yang berlangsung bermula dari pukul 8 pagi hingga 5 petang tersebut.

“Secara keseluruhannya, dengan semangat jitu yang ditunjukkan oleh seluruh aktivis dalam kongres ini, saya yakin Pro Mahasiswa akan beroleh kemenangan dalam Pilihanraya Kampus akan datang,” ujar beliau.

dsc_0362.JPGBeliau juga telah mengumumkan Pro Mahasiswa seluruh Malaysia akan bertanding dan tidak akan berganjak dengan pendirian tersebut.

“Di peringkat Pro Mahasiswa Nasional, kami mengambil keputusan untuk tetap bertanding dalam pilihanraya kampus akan datang, tidak ada pengecualian bagi semua kampus,”ujar beliau lagi.

Pilihanraya kampus yang dijadualkan secara kasar dalam masa terdekat menyaksikan seluruh aktivis mahasiswa Malaysia bertungkus-lumus dalam usaha berkempen dan memulakan gerak kerja mereka sejak beberapa minggu lalu setelah tempoh cuti yang lama.-mahasiswakini

1 comments:

syuhadah dzarawi said...

you have a talent to be a journalist/ news reader instead of a politician. think about iT. (Syud)

Post a Comment

 
Copyright 2009 Dari Minda Anak Muda. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan